Rått prosjekt du har her. Spent på å se hvordan de dørsidene dine blir seende ut. Gjetter på at det kommer til å låte ganske sykt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vinje`s prosjekter!
Collapse
X
-
Stemmer som det står her over ja,at det er 4x1 ohm.Kobles opp ganske enkelt egentlig.Kobler alle spoler pr bass i serie,slik at man får 4 ohm pr bass.Så kobler man alle 3 subber parallellt sammen til slutt.Slik at man ender på ca 1,33 ohm totalt.
Ja,ser fram til at jeg får alt inn i bilen.Så det endelig blir litt tid til prøvespilling. Grubler endel på hvordan dørpanelene kommer til å se ut selv nå.Så dette blir nok like morro å se for meg som det sikkert blir for dere.Ja,dette burde nok kunne låte relativt rått både på bass og fulltone
Comment
-
Hadde tatt alt for mye plass og blitt et rent helvette å fått justert alle likt.. Vil nok tro jeg kan spille meget høyt med 2-3 kw tilgjengelig pr bass også.Man trenger jo ikke så alt for mange watt for å kunne spille høyt med musikk.Kommer veldig langt med en god og strømsterk forsterker
Kan jo også nevne at jeg har prøvespillt litt på stua denne uken.Brukte en Ground zero Gzna 2800x,2 stk odyssey 2150s ,Nad c372 og en Denon cd spiller.Matet hvert element med rundt 200 watt og kan si så mye som det spillte noe helt jævelig.For å si det slik: Da alle bilder holdt på falle ned,kassa på over 200 kg flyttet seg,Dali 505 høytalererene flyttet seg,stolene under salongbordet flyttet seg,det meste av ting ramlet ned og gulvet ristet så mye at det ble ekkelt å stå der.Syns jeg kanskje det var på tide å skru ned litt.. Trodde ikke det funket så heftig med så lite effekt liksom.Så tror det kommer til å bli meget morro når det kommer i bilen.Last edited by Vinje; 27-05-2010, 22:19.
Comment
-
Kan understreke at at detta kommer til å spille virkeleg tøft. eg brukte før 4 stk Ground Zero GZNA 2800 for noen årtilbake på 1stk sånn sub med 2 slaver. å justere inn forsterkere er ikkje noe problem mulitmeter til sånt
eg hadde samme opplegg so vinje før å kan sei det FUNKER. so lenge du ikkje har ei bakluke som meg so flexa so j.. at du mister alt trøkket
Comment
-
Har sett på noen filmsnutter fra da du hadde tilnærmet samme oppsett Bassdal og det ser ut som det fungerer meget bra Alt er mulig om man har tid og plass.Det som er "umulig" tar bare litt lengre tid.Så da kjører jeg en stor monoblokk på alle subbene,istedet for mange små.Er nok det enkleste og det beste om man tenker på plass,tid og arbeid. Har relativt slapp bakluke,så må vel finne på noe lurt der tenker jeg.
Comment
-
Da har jeg motatt en mms melding med ett bilde av dørpanel prosjektet.Nå ser det ut som om gutta på Planethifi har kommet godt i gang her.
Da de ikke trenger bilen mer før de skal støpe diskanthusene i støpeplast.skal jeg hente den hjem i morgen.Slik at jeg kan fortsette med prosjektet mitt.Så kjører jeg den bare tilbake når de må ha bilen igjen.Skal prøve å få tatt noen flere bilder av hvor langt de har kommet i morgen,når jeg henter kjærra.
Her er en liten sniktitt av hvordan det ser nå.
Last edited by Vinje; 29-05-2010, 02:46.
Comment
Comment